خوب به سراغ یک سختگیری درست و حسابی در سئو تکنیکال پی می بریم. اول از همه به سراغ هاست وب سایتتان رفته و مطمئن شوید که فایل robot.txt در آن وجود داشته باشد. بعد از آشنایی، وقت آن رسیده است که به سراغ یادگیری آن قدم برداریم . در نتیجه در زمان انتخاب هر یک از این دو روش مطمئن شوید که کدام خروجی، راه حلی برای مشکل وب سایت شما می باشد. این لینک سازی داخلی هم به گوگل می گوید که این صفحات دسته بندی محتوای ارزشمندی دارند و هم فرآیند پیمایش را برای کاربران راحت تر می کند. اولین و اساسی ترین و مهم ترین قدم برای شروع کردن فرآیند سئو یک سایت، توجه کردن به ساختارهایی صفحه و المان های استفاده شده. موضوع محتوای تکراری می تواند بسیار پیچیده باشد اما در این مقاله چند نگته مهم را بیان می کنیم که باید هنگام استفاده از تگ کنونیکال به آن ها توجه کنید. محتوای تکراری یک موضوع بسیار پیچیده در سئو سایت می باشد.
در محتوای خود، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه کسب و کار خود را درج کرده اید. چطور می شود که این اتفاق می افتد؟ این لینک ها میتواند . در صورتی که سئو سیاه انجام شود یا بیشتر از حد بر روی سئو تمرکز شود ویا انیکه الگوریتم ها رعایت نشوند، همه این ها می تواند درصد پنالتی شدن را بیشتر کند. مت کاتس نیز پیشتر اعلام کرده بود که محتوای کپی به ندرت به پنالتی سایت منجر میشود، مگر آنکه اسپم باشد یا برای دستکاری رتبه سایت استفاده شده باشد. ازصفحه 2 و صفحات دیگر به صفحه اول کار درستی نیست، به این دلیل که این صفحات duplicate page محسوب نمی شوند و محتوای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.
چرا که شباهت آنها ممکن است گوگل را سردرگم کند. URL کنونیکال، URL صفحهای است که گوگل فکر میکند از میان مجموعهای از صفحات تکراری سایت شما، بازدیدکنندگان بیشتری دارد. در واقع باید URL کنونیکال را به صفحهای که تارگتتان است ریدایرکت کنید. تنظیم URLهای کنونیکال الزامی نیست و در مواردی که یکی از آنها را مشخص نکنید، گوگل از سیگنالهای دیگری برای شناسایی صفحهای استفاده میکند که به نظرش بهترین نسخه محسوب میشود. داده های ساختار یافته به زبانی ساده کدهایی هستند که می توانیم به صفحات سایت خود اضافه کنیم تا آن صفحات برای کراول های گوگل قابل دسترسی باشند. همانطور که می دانید، پست ها (نوشته ها) یا محصولات و غیره در حالت پیش فرض دسته ندارند ؛ اما می توانیم آنها را به راحتی گروه بندی کنیم.
در واقع چینش این صفحه به گونه ای است که کاربران بتوانند به راحتی میان پست هایی از یک موضوع یا دسته پیمایش کنند. زمانیکه سایت شما در میان صفحات بسیار دیگری در گوگل به کاربران اینترنتی نشان داده میشود، تنها توضیحات متا و عنوان صفحه قابل رویت است و همین دو عامل است که به کاربران در انتخاب بهترین نتیجه کمک میکند. اما در میان این صفحات تنها یکی از آنها به عنوان صفحه اصلی شناخته شده و سئو شده است. اما بعد از اینکه وبمستران روش های دور زدن و فریب دادن گوگل را یاد گرفته و پیاده سازی کردند، کمی شرایط متفاوت شد! موضوعات بسیار زیادی را برای بررسی و بهینه سازی سئوی فنی در پیش رو داریم. الگوریتم های جدید گوگل مخصوصا الگوریتم RankBrain پیوسته در حال آنالیز و بررسی رفتار کاربران هنگام جستجو هستند و متناسب با رفتار آن ها رتبه بندی های سایت را انجام می دهند. در صفحات سایت شما کمک بسیار زیادی به موتور جستجو می کند تا بتوانند نسخه اصلی صفحات را برای ایندکس از بین صفحات تکراری سایت شما تشخیص دهند.
چراکه برای موفقیت در گوگل، روش های مختلفی برای حوزه های مختلف می بایست در پیش گرفت تا در نتایج بالای گوگل قرار بگیرید و قطعا یک روش برای موفقیت در گوگل وجود ندارد. برای این کار میتوانید از اسناد کاغذی خود اسکن بگیرید و برای ما ارسال نمایید و اگر حجم این اسناد زیاد هستند و امکان اسکن گرفتن یا عکس گرفتن از آنها و سپس ارسال جداگانه هر یک امکان پذیر نیست، میتوانید از طریق پست برای ما ارسال نمایید. درصورتیکه تعداد بکلینکهای سایت شما زیاد نباشد، حذف رپورتاژ به سایت شما آسیب میرساند و باید اقدام به تمدید آن نمایید که هزینه بیشتری باید صرف کنید. ساده ترین راهکار حذف کامل آن است، همچنین می توانید این محتواهای تکراری را دوباره نویسی نیز کنید. با این کار کاربر به جای مشاهده مشخصات یک ویلا، تعداد زیادی از ویلاهای آن شهر را مشاهده می کند. گوگل در این زمان به دنبال صفحه ای است که محتوای اصلی در آن قرار گرفته باشد.
به گفته ی دیگر، اگر محتوای شبیه به هم یا کاملا یکسان را در آدرسهای مختلف وبسایتتان داشته باشید، با استفاده از تگ کنونیکال میتوانید که مشخص کنید کدام نسخه، نسخه اصلی می باشد وباید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود. در حالت کلی کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند شاید تفاوتی بین آدرس های مختلف یک صفحه قائل نباشد و محتوای صفحه است که برای آن ها مهم است اما برای موتورهای جستجو هر آدرس یکتایی یک صفحه جداگانه می باشد. از طرف دیگر صفحات دارای محتوای لاغر توانایی کسب رتبه را ندارند و این صفحات هم برای سئو سایت مضر هستند.
4. آدرس URL های Country : هنگامی که از چند URL برای یک محتوای خاص استفاده میکنید، این اتفاق رخ میدهد و محتوای شما به عنوان محتوای تکراری، ایندکس میشود. گوگل همواره در حال ارزیابی کیفی محتوای وب بوده و وب سایت های ضعیف و اسپم را بدون هیچ مکثی جریمه می کند. در خصوص اعمال قابلیت چندزبانه بودن سایت وردپرس، باید بدانید که گوگل سایتتان را به دلیل داشتن محتوای تکراری جریمه نخواهد کرد. اما این موضوع کاملا درست است که در صفحاتی که محتوای خیلی شبیه به هم دارند از یک تگ کنونیکال استفاده کنید. این وظیفه را هم دارند که تا درک محتوا برای ربات های گوگل را نیز ساده و راحت تر کنند. این انتخاب به این دلیل بود تا تماشاچیان بتوانند بین فرد شرور و قهرمان فیلم تفاوت قائل شوند. URL ۳ و ۴ و ۵، به دلیل در دسترس بودن سایت هم در نسخههای HTTP و HTTPS و هم نسخههای www و غیر www ایجاد میشود. به دلیل چالشی که بالا اشاره کردیم، گوگل معمولاً ترجیح می دهد برای رتبه بندی، صفحه ای غیر از صفحه دسته بندی را مد نظر قرار داده و بررسی کند. شما با افزودن صحیح توضیحات متا، سیگنال هایی را به موتورهای جستجویی نظیر گوگل ارسال می کنید که می تواند در رتبه گرفتن سایت شما نیز تاثیر گذار باشد.
اگر توسعهدهنده سایت نیستید، افزودن تگها و کد HTML ممکن است برایتان کاری سخت و دلهرهآور باشد، اما اکثر سیستم عاملهای CMSی به شما امکان میدهند تا تگ کنونیکال را بدون دست زدن به کدهای اصلی اضافه کنید. همانطور که میبینید، سایتهایی که رتبههای اول تا سوم صفحه نتایج جستجو را در اختیار دارند، به طور متوسط محتوای طولانیتری دارند. پس خوب است یک دوره زمانی و استراتژی برای محتوای مقالات سئو سایت خود بنویسید. پس حتما تگ کنونیکال را در صفحه اصلی وب سایت استفاده کنید تا از مشکلات غیر قابل پیشبینی جلوگیری کنید. پیشنهاد میکنم حتی اگر فعلا حوصله کار با گوگل آنالیتیکس را ندارید، حتما سایت خودتان را به سرچ کنسول معرفی کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است گوگل کمی در بررسی وب سایتتان و حتی رتبه دادن به آن، کوتاهی کند.
نکته بسیار مهم در افزایش سئو وردپرس این است که صفحه بایگانی نویسنده خود را غیر فعال کنید، برای این کار میتوانید از یکی از بهترین افزونههای وردپرس یعنی Yoast استفاده کنید. موتورهای جستجو به چشم دو وبسایت کاملا متفاوت به اینها نگاه میکنند و این یعنی باید یکی را انتخاب کرده و تا انتها به آن پایبند باشید. محتوا باید بهینهسازی شود تا موتور جستوجو به خوبی بتواند آن را دستهبندی کند. چگونه دامنه ارجح را به موتور جستوجو معرفی کنیم؟ داشتن URL کنونیکال برای یک وب سایت در واقع به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می دهد که URL های متفاوت یک سایت ، با یکدیگر یکسان هستند و تمامی آن ها کاربر را به یک صفحه واحد هدایت می کنند. ممکن است شما با خود فکر کنید که اصلا چرا باید صفحاتی با محتوای تکراری وجود داشته باشد. این امر توسط سایر مکانهای معتبر در اینترنت (صفحات، سایتها، افراد و غیره) انجام میشود که به وبسایت شما پیوند میدهند یا آن را تبلیغ میکنند، و به طور مؤثر کیفیت سئو محتوای شما را تضمین میکنند. اکثرا لینکهای شکسته زمانی رخ میدهند که URL سایت شما به طرز صحیحی وارد نشده باشد.
در ضمن حتی پیشنهاد میکنم اگر فرد یا شرکت، سایتی را به عنوان نمونه کارش به شما معرفی کرد، با صاحب سایت مورد نظر تماس گرفته و علاوه بر مطمئن شدن از صحت این ادعا، تجربه اش در همکاری با این شرکت یا فرد سئوکار را بپرسید. استفاده نامناسب از تگ کنونیکال باعث میشود شما در سئو رقیب خودتان بشوید ضمن این که کاربرد اشتباه این تگ، ورودی سایت شما را از گوگل کاهش میدهد. به هر حال، چندین نوع دستههای کسب و کارهای هستند که بیشتر از بقیه میتوانند از خدمات سئو بهره ببرند. اما در این بین یکی از محتواها بیش از بقیه مورد اهمیت می باشد. اما اگر در صفحه الف کنونیکال صفحه ب را قرار دهید، موتورجستجو متوجه خواهد شد که صفحه ب نسخه اصلی است اما کاربران می توانند هر دو صفحه را مشاهده کنند. اگر از این مسئله پرهیز کنید و سیگنال های شفافی به موتور جستجو بفرستید، باعث می شوید که موتورهای جستجو انتخاب های درستی از صفحات سایت شما داشته باشند. در کمتر از 10 دقیقه شما می توانید تمام ویژگی های پیشرفته SEO وردپرس مانند نقشه سایت XML ، ظاهر جستجو بهینه شده ، عنوان متری SEO ، توضیحات متای SEO ، کلمات کلیدی SEO ، اطلاعات باز صفحه جستجوگر SEO نمودار ، ادغام رسانه های اجتماعی را تنظیم کنید.
با فعال کردن افزونه ضد هرزنامه اکسیمت که در هنگام نصب وردپرس جزو افزونه های پیش فرض است با هرزانه ها مبارزه کنید و به هیچ عنوان دیدگاه هایی که با هدف جذب لینک با کلمه کلیدی خاص هستند را تائید نکنید. میزان بودجه بیشتر سئو در کیفیت کاری تیم اجرایی دیامویز هم هیچ تأثیری ندارد و تیم اجرایی ما در هر حال، تمام تلاش خود را برای موفقیت سایت شما انجام میدهند. در ایتدا به شما گفتبم تگ کنونیکال چیست حال باید بدانید که در حالت کلی برای افراد تفاوتی نمی کند که دقیقاً از کدام یک از URL ها استفاده کنند تا به مقصد و هدف خود برسند زیرا آن ها قادر خواهند بود که با هر کدام از آدرس ها محتوای یکسان را مشاهده کنند.
گاهی موتورهای جستجو در تشخیص محتوای اصلی دچار مشکل میشوند که برای حل این مشکل باید از Canonical استفاده کنید. تا بهحال به این مورد دقت کردهاید که وقتی به سایتهایی که قبلا به آنها سر زدهاید، مجدد سر میزنید، زودتر لود میشوند. پیش از این اقامه دعوی، وبسایت کیندراستارت از ایندکس گوگل خارج شد و ترافیک سایت تا ۷۰ درصد کاهش یافت. علاوه بر این موارد، افزونه تغییر آدرس صفحات وردپرس به شما اجازه میدهد تا زمینه های سفارشی را به آدرس های URL اضافه کنید؛ این مورد با زمینه های سفارشی بومی و زمینه های سفارشی پیشرفته (ACF) به صورت خارج از جعبه (مهیا شده توسط توسعه دهنده) عمل خواهد کرد. چنانچه در رابطه با مبحث متا دیسکریپشن سوالی داشتید در زیر همین پست کامنت کنید تا مشاوران فیکسرود در اسرع وقت به آن پاسخ بدهند. برچسب توضیحات متا ای متا دیسکریپشن یک کپی تبلیغات است. هنگام نوشتن توضیحات متا ، ضروری است که کپی نه تنها مربوط به برچسب عنوان باشد ، بلکه به عبارت جستجویی که کاربر به آن علاقه دارد نیز مرتبط باشد. مشکلات سئویی زیادی در فروشگاهساز Shopify وجود دارد که درک کنیبالیزیشن یا همنوع خواری را ضروری میکند.
به همین دلیل است که انجام منظم تحلیل رقبا ضروری است. مراقب باشید URLی را که قرار است ریدایرکت شود، کنونیکال نکنید. همین الآن اگر یک کلمه بسیار معروف مانند طراحی سایت را در گوگل جستجو کنید، میبینید که گوگل یک سری از نتایج را با حروف AD یا Advertising نمایش میدهد که منظور از این کلمه، تبلیغات گوگل است. گوگل از طریق نرخ پرش ( ترک کردن سایت توسط کاربر ) می تواند به راحتی متوجه شود که آیا این صفحه برای مخاطب ارزشمند بوده است یا خیر. با ساختار URL اساسی و صحیح، گوگل با درک بهتری و راحتی میتواند .نسبت به محتوای شما داشته باشد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، برای اضافه کردن تگ کنونیکال می توانید از افزونه های سئو استفاده کنید. حال که می دانید تگ کنونیکال چیست و چه مزایایی دارد، سریع ترین راه برای بررسی اینکه دامنه کنونیکال برای سایت خود را تعریف کرده اید و یا خیر ، مشاهده منبع و سورس از طریق صفحه اصلی وب سایت خود می باشد. یکی از اساسی ترین فاکتورهای گوگل برای آن که سایت شما را در رتبههای نخستین به کاربر نشان دهد.
همانطور که گفتیم، نداشتن محتوای منحصر به فرد، بزرگترین مشکل برای سئو شدن صفحات دسته بندی است. حالا چالش موتورهای جست و جو این است که باید دقت کنند که این نوشته ها را به عنوان محتوای تکراری در نظر نگیرند و تشخیص دهند که این صفحه، یک صفحه دسته بندی است. در صورت نیاز به دقت بیشتر می توانید اقدام به خرید نسخه پرمیوم آن کنید. بنابراین برای اینکه کاربران به شما اعتماد کامل داشته باشند شما به Seo نیاز دارید. داده های ساختار یافته در چندین سال اخیر اهمیت خیلی بالاتری پیدا کرده است .زیرا در نتایج جستجو به شدت مورد استفاده گوگل قرار میگیرد. این موضوع باعث می شود که اطلاعات صفحه فوق در موتورهای جستجو ایندکس نشود. همچنین صفحاتی که تگ کنونیکال ندارند، بودجه خزش کمتری خواهند داشت.
مشکلی ندارد که در صفحه X نیز به وسیله تگ کنونیکال به این موضوع اشاره کنید که نسخه اصلی صفحه همان آدرس X می باشد. یکی از موضوعاتی که در دوره آموزش سئو تکنیکال مطرح میشود، همین تکنیک Lazy Loading و تاثیر آن در بهبود تجربه کاربری و سئو سایت است. نظارت بر تغییرات گوگل- الگوریتمهای گوگل به ویژه الگوریتم های جستجوی محلی مرتبا بروزرسانی میشوند و نسخه های جدیدی ارائه میشود، یکی از اهداف سئو سایت تطبیق با این الگوریتمهاست. سئوی محلی مصرف کنندگان و مشتریانی را هدف قرار می دهد که علاقه مند به انجام تراکنش،دریافت خدمات، خرید محصولات یا مراجعه به یک مرکز تجاری در منطقه نزدیک به خود هستند. با ماژول SEO محلی ما می توانید چندین مکان کسب و کار ، ساعات کار ، اطلاعات تماس (ایمیل کسب و کار ، تلفن شغلی ، آدرس شغلی و غیره) و موارد دیگر سئوکار در اصفهان سنیور سئو اضافه کنید. به عنوان مثال اگر صفحه دسته بندی، مربوط به یک دسته خاص از نوشته هاست، می توانید بنویسید که اولین مقاله این دسته، چه زمانی نوشته شده و یا این گروه از نوشته ها با چه هدفی نوشته می شوند و غیره.
میتوانید URL متعارف که مدنظرتان هست را مشخص کنید. با وجود چالش بالا، خوشبختانه راه هایی برای حل این مشکل هست و لازم نیست قید سئو کردن صفحات دسته بندی را بزنید. به این صورت که به هر یک از نوشته ها، دسته ای را (که از پیش ایجاد کرده ایم) نسبت دهیم و بعد تمام پست هایی که در آن دسته قرار دارند را در یک صفحه ببینیم. گوگل علاقمند به محتواهایی است که از کیفیت بالایی برخوردار باشند و با استفاده از الگوریتم پاندا با محتواهای تکراری برخورد کرده و به سرعت رتبه سایت را کاهش می دهد. البته فرمت PNG کیفیت بالایی نیز دارد و به طبع حجم تصاویر با این فرمت نیز بیشتر است. SVG فرمتیست که کیفیت بسیار بسیار بالایی داشته و درعین حال به دلیل اینکه برپایه متن بنا شده حجم بسیار پایینی دارد. بنابراین یکی از مهم ترین کارهایی که در سئو باید بر آن متمرکز شوید، تنظیم محتوای متن هایی کارآمد برای وب سایت هاست. این یک روش خیلی راحت برای نمایان کردن صفحه اصلی محتوای صفحه است .که هنگام ایندکس شدن وب سایت شما رباتهای موتورجستجو باید از آن استفاده و بهره کامل را ببرند .
در این دوره که نام آن دوره سئو منطقی نام دارد از ابتدایی ترین موارد در دنیای سئو و بهینه سازی سایت ها تا تخصصی ترین مباحث آموزش داده شده است و در پایان دوره شما تبدیل به یک متخصص سئو خواهید شد. تا HTTP یا HTTPs را به عنوان URL اصلی سایت مشخص کرده و زیردامنهها را تعیین کنید. وقتی چندتا از روشها را امتحان کردید، خواهید دید به سادگی میتوانید مشکل صفحات تکراری را برطرف کنید. اگرچه در مقاله ( مهم ترین افزونه های وردپرس را بیشتر بشناسید ) مهم ترین پلاگین های وردپرس را توضیح داده ایم ، اما اینجا بطور خاص افزونه های سئو وردپرس را معرفی می کنیم. این کار برای تعیین URLهای متعارف تضمین نشده، اما بهترین روش برای ایجاد ساختار نقشههای سایت است. در واقع سایت های مختلف در این رقابت به افزایش عملکرد اقدام می نمایند که در نتیجه به سخت تر شدن سئو سایت منجر می شود. در حالت کلی پست ها و صفحات وبلاگ در وردپرس دارای آدرس های متفاوتی می باشند و می توان آن ها را با استفاده از URL های مختلف یعنی URL صفحه ی اصلی و یا با استفاده از شناسه پست ها پیدا کرد.
سایت هایی مانند آمازون که فروش اینترنتی و اپلیکیشن فروش دارند، در شبکههای اجتماعی خود از تگ کنونیکال استفاده میکنند، یعنی URL کوتاهتری دارند و این آدرس ریدایرکت نمیشود. URL هشتمی، جای حروف کوچک که در جای دیگر سایت به کار رفته از «A» بزرگ استفاده میکند. توجه داشته باشید که آیا سایت شما در انتهای URLها از اسلش استفاده میکند یا خیر یا نه و حتما با بررسی این نکته، URL کنونیکال خود را به درستی ارجاع دهید. مشکل اول این است که اگر خزنده های گوگل وقت برای بررسی محتواهای تکراری سایت بگذارند، ممکن است سایر محتواهای یکتای سایت شما را نبینند و بررسی نکنند.
شما هم با دیدن این تصاویر، عاشق جادوی جاوااسکریپت شدید؟ در اکثر موارد، همین فریلنسرها کار تولید این محتواها را هم به عهده می گیرند. در نتیجه با این تعریف، در صفحه دسته بندی موضوعات و نوشته هایی که قبلاً ایجاد شده اند، تکرار می شود. بنابراین یک صفحه دسته بندی، صفحه ای مثل صفحه اصلی نوشته ها (که گاهی نام آن را مجله یا بلاگ می گذارند) است، با این تفاوت که فقط دسته خاصی از پست ها را نمایش می دهد. به عنوان مثال، می توانید در قسمت توضیحات صفحه دسته بندی ویلای شمال، از کلمه یا عبارتی به صفحه دسته بندی ویلاهای تهران لینک دهید. توصیه میشود از کلمه کلیدی مورد نظرتان در توضیحات متا هم استفاده کنید. منظور از کلمه کلیدی، همان عبارت و کلمهای است که در گوگل جستجو میشود. درک نحوه استفاده درست از canonicalization و تنظیم URLهای کنونیکال، دانش مهمی برای تمام متخصصان سئو است و اجرای نادرست این موارد میتواند مسائل گستردهای را ایجاد کند که بر عملکرد سایت شما تاثیر منفی میگذارد. نمیتوان منکر این نکته شد که صفحهبندی در صورت عدم اجرای صحیح، میتواند محتوای تکراری ایجاد کند. تبدیل محتوای نوشته شده به فرمت ویدیویی و استفاده از ویدیوهای مرتبط در محتوا.
بنابراین اگر همه چیز درست پیکربندی شده باشد، صفحه دسته بندی باید دارای یک عنوان منحصر به فرد، یک تیتر h1 منحصر به فرد و یک توضیح منحصر به فرد و مرتبط باشد. اما قبل از آن باید اشاره کنیم که بررسی وضعیت بهینه سازی صفحات دسته بندی برای موتورهای جست و جو هم کار چندان راحتی نیست و با چالش هایی همراه است. تکنیکال سئو ه معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با هدف اینکه خزنده های گوگل به راحتی بتوانند تمام صفحات و برگه ها و محتوای سایت شما را ایندکس کنند. شما باید معماری سایت خود را به گونهای تنظیم کنید که برای موتورهای جستجو به راحتی قابل اسکن کردن باشه. نتواند سایت شما را هک کند و به اندازه یک چشم بر هم زدن در ثانیه ، آبرویی که قطره قطره جمع کردهاید را نابود کند. صفحه دسته بندی معمولاً همان چینش صفحه خود نوشته را دارد و همان نوارها و ابزارک ها هم اطراف صفحه دیده می شود. صفحه دسته بندی چیست؟ در این مطلب به شما گفتیم تگ کنونیکال چیست .
می توانست بدست بیاورد را با این کار از دست می دهد. محتوای مفید یک سایت ممکن است با استفاده از این کار از دست برود و در نتایج موتورهای جستجو ظاهر نشود. که شما به عنوان صاحب یک سایت، محتوای یک صفحه را بردارید. بنابراین هر یک از صفحات دسته بندی این سایت، شامل معرفی ویلاهایی است که در یک شهر خاص قرار دارند. در واقع سئو دسته بندی ها، مرحله ای است که از جانب بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود. مینویسید. شما آزاد هستید که از هر ساختار زیبای ES6 که دوست دارید استفاده کنید. از نوشتن پاراگرافهای طولانی بپرهیزید و در بین پاراگرافها از تصاویر مناسب استفاده کنید. هرچند روشهایی که تا اکنون گفتیم، روشهایی هستند که توسط گوگل توصیه میشوند، اما همه آنها برای استفاده در هر شرایطی مناسب نیستند. اگر سایت شما توسط گوگل قابل ایندکس شدن باشد در این گزارش آن را با معیاری از 0 تا 100 نشان میدهد. معمولا افزونه هایی که کار سئوی سایت را انجام میدهند در نسخه های مختلف با امکانات مختلف و پشتیبانی و زمانی که شخص برنامه نویس برای شما قرار میدهد داری 2 توزیع میباشند/ یکی توزیع رایگان و نسخه رایگان و دیگری نسخه پولی این افزونه ها که باید از سایت اصلی طراح تهیه شوند.
همانطور که اشاره کردیم بهینه سازی و سئو عکس ها یکی از آیتمهای مهم و تاثیرگذار برای کسب جایگاه و رتبه بهتر در موتورهای جستجوی مختلف است. بر اساس مطالعات انجام شده، در حالی که کاربر از اینترنت ۳G استفاده میکند، سرعت بارگذاری سایت باید حدود ۶ ثانیه باشد. استفاده از این تگ باعث شده، که صفحات وب سایت شما توسط گوگل به عنوان کپی محسوب نشوند. همه اینها همان صفحه محصول را در URLهای مختلف برمیگردانند و در حالی که تگهای کنونیکال Shopify به درستی با URLهای صحیح کنونیکال حل میشوند، لینکهای داخلیای را پیدا خواهید کرد که به نسخههای تکراری اشاره دارند و باعث ایجاد سردرگمی میشوند. این موضوع باعث می شود که ربات های گوگل وقت خود را برای بررسی کردن چندین صفحه یکسان با ادرس های مختلف تلف نکنند و در نهایت مدت زمان لازم برای یافتن و نمایش محتوای مورد نیاز برای کاربران را کاهش دهد. مشکل دوم این است که تعداد زیاد محتوای تکراری در سایت باعث افت رتبه های شما در نتایج جستجو می شود و در نهایت حتی اگر محتوای شما دارای رتبه خوبی در نتایج جستجو باشد، ممکن است آدرس غلطی از صفحه شما رتبه گرفته باشد. رپورتاژ هایی که نتوانند مخاطبی را برای سایت شما تامین کنند عملا بی استفاده و منفی خواهند بود و تاثیری خوبی بر سئو سایت ندارند.
همان چیزی است که باعث میشود آدرس سایت فرین آکادمی به جای http با https به شما نمایش داده شود. آیا می خواهد چیزی یاد بگیرند؟ این شکلی از ابرداده است که به یک وب سایت اضافه می شود و به الگوریتم های گوگل میگوید صفحه چه چیزی را توصیف میکند و چه اطلاعاتی باید بصورت به ویژه و با تاکید به کاربران نمایش داده شود. مهم است که کنونیکالیزیشن بین نسخههای AMP و non-AMP صفحه شما وجود داشته باشد. این مسئله بدین معنیست که موتورهای جستجو قادر به فهم تجربه کاربری واقعی سایت نبوده و ممکن است که این شرایط را به عنوان مخفی کاری (Cloaking) در نظر بگیرند. این URLها برای کمک به شما در مقابله با محتواهای تکراری که میتوانند بر عملکرد سایت شما تاثیر بگذارند، به وجود آمدهاند. گاهی نتیجه این کارها پایین آمدن رتبه سایت است. پروتکل HTTPS یک سیگنال رتبه بندی شناخته شده و معروف است .و یک روش موجود برای برقراری اعتماد با کاربران است. مشخص کردن در یک صفحه به صورت یک مسیر نسبی شناخته می شود زیرا با عبارت http:// شروع نشده است، موتورهای جستجو نیز این آدرس را به صورت نسبی در نظر گرفته و این موضوع باعث می شود که در این آدرس خطا گرفته و آدرس فوق را در نظر نگیرند.
در این زمان باید محتوای با ارزش تر را به عنوان محتوای اصلی شناخته و محتوای دیگر را به کمک تگ کنونیکال، به عنوان محتوای اصلی به گوگل معرفی کنیم. فرض کنید سه آدرس X،Y و Z محتوای تکراری دارند و صفحه X نسخه اصلی می باشد. یک لینک کنونیکال به وبمسترها این امکان را میدهد تا با تعیین نسخه «متعارف» یا «ترجیحی» یک صفحه وب، از بروز مطالب تکراری جلوگیری کنند. حالا میخواهیم ویژگیهای یک توضیحات متای خوب را بررسی کنیم تا به کمک آن، نرخ کلیک صفحاتمان را تغییری اساسی بدهیم. مطمئن شوید که منوی بردکرامپ را فعال کرده باشید و منوهای موجود در آن نیز قابل کلیک باشند. با استفاده از این تگ، به گوگل خواهید گفت که کدام صفحه برای شما ارزشمند بوده و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. صفحات دسته بندی و صفحات تگ، در وب سایت های وردپرسی به صورت پیش فرض موجودند؛ اما در اکثر موارد بهینه سازی آنها چندان مورد توجه قرار نمی گیرد.
به این موضوع توجه کنید که این دو روش دو نتیجه متفاوت به خزنده های گوگل و کاربران سایت نمایش می دهد. این در حالی است که ربات ها و خزنده های وب و یا webcrawler ها در مواجهه با این URL ها متفاوت عمل می کنند و آن ها این آدرس ها را دو پست وبلاگ از دو وب سایت متفاوت در نظر می گیرند. برای اهمیت این بخش از سئوی سایت کافی است در رابطه با میزان سوالاتی که بسیاری از صاحبان کسب و کار ها در رابطه با اینکه چرا وب سایت شان بعد از مدتی ایندکس نمیشه، میپرسند و جواب اکثر این موارد با یک نگاه ساده قابل فهمه : عدم استفاده از یک تکه کد در بخش سئوی تکنیکال! در ادامه بررسی خواهیم کرد که بهتر است هر کدام از این روشها در چه شرایطی به کار گرفته شوند. محتوای سئو شده یا سئو محتوا در این راه به شما کمک میکند. به عنوان مثال اگر دارای یک سایت خبری هستید یا آن را مدیریت میکنید، محتوای کوتاه اهمیت بیشتری دارد، زیرا شما باید به سرعت محتوا را منتشر کنید تا نشان دهید که از اتفاقات روز آگاه هستید. این امر سبب می شود تا کاربران نیز برای خواندن مقالات سئو شما برنامهای داشته باشند.